Роль людського фактору в антикризовому управлінні
Анотація
Кризи не обов’язково є руйнівними, вони можуть протікати з визначеним ступенем гостроти, але їхнє настання викликається не тільки суб’єктивними, а й об’єктивними причинами, самою природою соціально-економічної системи [1, с. 51]. Криза, в широкому розумінні, так само потрібна системі, що розвивається, як і стабільний стан. Кризу слід розглядати як переломний момент у розвитку системи, що дає простір новому витку економічних змін [2, c. 8-9]. Зважаючи на це, криза є об’єктивним явищем у соціально-економічній системі. Це розуміння узгоджується з розумінням того, що основу функціонування й розвитку соціально-економічної системи становить діяльність людини, яка прагне управляти власною діяльністю й розширювати сферу управління, тобто знижувати частку некерованих процесів. У певній мірі їй це вдається. Можна спрогнозувати, що в майбутньому людина взагалі виключить кризи з тенденцій розвитку соціально-економічних систем, а сучасні кризи виражають саме рівень розвитку людини й суспільства, нестачу знань, недосконалість управління.
Посилання
Шарий В.І. Державне управління: антикризові технології : навч. посіб. / В.І. Шарий. Черкаси : видавець Чабаненко Ю.А. 2009. 280 с.
Реалізація антикризової державної політики стрижневими країнами світу в умовах ризиків: монографія / авт. кол. : В. І. Шарий, О. В. Черевко [та ін.]; за заг. ред. В.І. Шарого, О.В. Черевка, В.М. Мойсієнка. Черкаси : видавець Чабаненко Ю.А., 2017. 300 с.